Friday, June 12, 2009

Aku kini kembali lagi................

Salam..
hai..

waaaa..... rindu giler... kat blog aku ni.. da lm aku biarkan ia kesepian. Entry yg lepas pun xsempat nak continue.. banyak perkara yg berlaku dalam hidup aku beberapa minggu lepas.. ada sedih,happy, n mcm2 perasaan lg lar.

Aku jarang menulis dlm blog skang coz :
1. xde pc/laptop.
2. xde masa.
3. buzy kena bt bnyk tutorial
4. pening pasal kena bt projek 4 drafting
5. rasa geram sgt psl prjk xmenjadi.
6. kaki aku suka berjalan n mmg xmelekat bilik.
7. weekend pg swimming,pg menziarah sedara2.
8. ptg2, round2 UM yg x besar.
9. pagi2 suka mandi lama2. (xsejuk pun)
10. malam2 suka dgr org melalak. (smbl stdy.. :)

hahaha.. korang rasa kukuh x alasan aku.. actually alasan semua 2hanya direka semata-mata cuma 1 jer alasan yg aku rasa korang blh terima, alasan psl xde laptop btl x? ha.. mmg pun aku xpkai lg laptop.. rasa2 mcm xperlu jer lg.. tp perlu jgk. ntah r.. mls lg nk mtk dgn parent. Mybe dlm bulan ni or bln dpn aku akn mtk dgn parent aku,coz laptop mmg diperlukan jgk utk mencari maklumat2 or info yg diberi oleh lecturer. n kena search sendiri ttg apa yg diajar dan akn belajar.huh..mmg jauh gler beza dgn kehidupan masa sekolah dl. dulu mkn sume suap,skng mkn kena cr sendiri. But bg ak, its small matter.. xsusah sgt pon. Aku mmg dh lm bljr hdp berdikari.

.......................................................................................................

Saat menyedihkan aku..........

02.06.09 Jam 12.10 aku menerima panggilan dari Ku
Ku : "alg..cik aji ayah dir bwk g hospital selayang"
Aku : "bakpo ku?"
Ku : " Cik Aji.................... 2 xdop dah". meninggal pkl 12 sakni"
Aku :.........................hah.. aaaaa....wa.... (segala urt saraf aku lemah..aku menangis tnpa henti.. seb baik roomate aku ada.dia menenangkan diriku..

Aku tanpa melengahkan masa, aku terus kol k.eda tny dia leh dtg ambik aku ke x.. dia ckp cousin aku abe dah akn dtg ambik. aku kems2 brg2 msk bag rumate aku pn tlg aku gak. n then aku kol abe dah dia ckp dia trs pg ke hospital. Aku kol k.nah cousin aku(lecture kt UM) yg tinggal kt area PJ, aku suh dia dtg ambk aku.

Sesampainya aku dihospital Selayang , aku nampak abe dah n then dia bwk aku pg ke wad ICU.. tgk2 muka arwah nendaku dh ditutup dgn selimut putih. Aku sebak melihat situasi tersebut
dan mengalirkan airmata. Kak eda pun aku tgk dh bengkak2 dh mata.. semua kelihatan sedih tp mrk semua cukup tenang dgn pemergian arwah cik aji.

Aku menunggu sehingga mayat dikafankan aku melihat dgn mataku terasa diri insaf. walau siapa pun kte akhirnya kte akan dimatikan dan meninggal dunia yg sementara ini. Setelah selesai solat jenazah, jenazah dihantar pulang ke Kg.Saring,P.Putih Kelantan dgn van jenazah yg disediakan.

Aku mengambil keputusan utk tidak balik ke kerana pagi itu aku ada kuliah. Sayang nak tinggal kuliah. Aku balik ke rumah sepupu aku di gombak dan pagi itu, Afiq anak sepupu aku hantar ke UM.

Aku frst gler ble aku sampai jer kt DKB, Amirul ckp kuliah hari ini dibtlkn.. Aku terus kol umi ckp nk blk hr 2.Umi ckp aku blh blk tp umi risaukan aku nk pg stesen bas dgn apa.. aku ckp aku blh pg sendiri. Umi xkasi.. terpaksalah aku tipu sunat. Aku ckp kwn2 aku hantar aku kat hentian putra sedangkan aku pg sorang2.. aku lebih suka hidup berdikari drpd menyusahkan org lain.


No comments: