Thursday, October 8, 2009

<<>>>

Post kali ini ditulis, selepas aku pulang dari exam speaking muet. Aku bangun kul 6pagi, aku jarang bagun time ni, tp disebabkan exam aku stat kul 7.30 terpaksalah aku bangun seawal mungkin. Baju aku dah siap bergosok so aku tak perlu tergesa-gesa sangat. Aku mulakan pagi dengan tenang...

Tapi setenang-tenang aku pagi tu,tak sangka bertukar menjadi gelisah,nervours yang teramat sangat dan bermacam-macam perasaan. Aku rasa ditimpa bala yang tak sepatutnya berlaku pada aku waktu tue.

Hari ini, speaking aku xmcm biasa xmcm buat dlm kls, semuanya tunggang terbalik dan idea xde, blur,nervours ,bnyk urm.. xclear cakap, point ulang yg sama. Aku benci diri aku hari ini, Bila aku masuk bilik exam, aku dah rasa darah gemuruh aku datang, situasi ni jarang berlaku pada aku, bila aku fikir balik, kenapa jadi cam 2 myb sebab aku over confident. Aku rasa, aku kena buat semua benda dengan relax.

Bila aku duduk jer atas kerusi, aku rasa sangat yakin utk speaking biarpun waktu 2 darah gemuruh aku dah dtg, bila examiners suh bukak kertas soalan, aku baca berulang-ulang kali still xfhm, sedangkan aku rasa ayat-ayat 2 semua mudah dan senang difahami.Aku dapat candidate A,, then kami diberi masa 2minutes utk prepare point, punya lar lama aku pk point xkluar2 sb aku xbraper faham dan dtg perasaan yang bercampur baur 2 yyg menyebabkan akhirnya hanya 1 point sajer aku dapat buat.

Dah ler aku candidate A, aku dulu ler yg kena present, aku dah tak tau nak ckp mcmn lagi sampai examiners sendiri tolong aku. Bila masuk discussion, aku pun banyak senyap, aku cakap dua kali sajer, yg len org len tambah. Aku nak buat conclusion nyer, tp xsempat aku bukak mulut org sebelah aku, candidate B dah cakap. Geram sangat aku, xnak bagi aku peluang langsung.

Aku akan ambik muet skli lagi, aku nak buat yang terbaik lepas ni. Aku comfirm result aku xkan gempak..aku akan capai band 4 above. aku nak buat yang terbaik lepas ni. Although MUET bertulis aku blm start lagi aku sangat yakin, aku akan ulang balik MUET aku, skalipun aku dapat band 3 aku akan ulang balik.....

Today is my unlucky day... so sad.. :( and i cried.............................................................
i dont want 2 speak with anyone, today!!!!!

No comments: