Monday, May 18, 2009

Alamaks............
aku xblh upload pictures lagiks ler............ Geram + bengang btul ak manusia maner tah yg menghilangkan card reader tuh.dah ler tinggal 1 tu jerk... yg 1 lg dh dijahanamkan oleh kedua hero adik aku. Xper2 nnt aku jmp card reader 2 aku terus upload pictures2 2.. aku nak entrykan sgt2 pictures 2 coz ader pictures2 aieril hensem n mummy nyer [cozen yg plg sporting]..

Rutin aku 2 3 hari lepas cam busy glew..hahahaha..mcm2 kn bt..mcm2 tmpt aku jelajah.. ader gak sempat berkejar-kejaran dgn masa.. :)

2,3 hari ni gak.. aku dgn umi [yg tercenta] plan dgn bisnes baru. adoi...mak dgn anak same jer.. bisnes..bisnes..bisnes.. ha3 biasa ler.. "klo xturun kat anak nk turun kat saper ag.." ayat ni slalu aku dgr dr bibir mulut umi. Umi slalu ckp ayt ni kat KU [bapakku yg tersyg].. oh yer uols nak xtaw plan aper yg anak beranak ni merancang?

Me n umi rancang nak bukak butik pakaian muslimah.. cewah.. mmg angan2 glew..tp biasanyer klo angan2 umi ni.. dia akn bt sampai menjadi.. Cter rancang nak bukak butik nyer gni, 1day umi pg salah sebuah butik yg menjual pakaian2 cam jubah,baju2 muslimah tudung n something yg berkaitan dgn muslimah senang cter ckp cam2..Nama kedainyer butik Al- Marwaddah. Umi nak pg c2 kunun nyer nak pegi cari baju 4 malam penganugerahan ?????...[secret ag..nnt bru bley bgtau].. okeyh..bler balik rumah..tayang punyer tayang kat aku dgn angah.. hah aku sbg consultan umi yg mmg xbertauliah terus ajer mengomen c2 cni..xcantik,warna gelap ler, xder shine ler, manik2 xberkilat ler.. hah mcm2 ler aku komen nyer.. aku suka sgt mengomen ni.. jgn clap bc lak.. bkn meromen yer... Ptg 2 jgk, aku ajk umi pg butik 2.. waktu 2 dah kul 5.30.. sembahyang asar pun blm ag... dgn express nyer aku trus naik ats n then solat,siap.. [ xder solek2 eh.] pkai simple2 jer.. umi lak yg meletup dgn baju hijau bermanik2 kunun nyer nak tunjuk kt mak cik kdi 2 kot..

Fuh lega..lum ag tutup..kata tokey butik 2tutup kul 7..ooo...aku dan umi memulakan acara sesi milih memilih... try punyer try baju.. aku ambik 1 umi ambik 1.. samer lak 2.. same kain jer.. pattern baju len. aku punyer cam bju kurung.. umi punyer cam jubah or maxi or dress g2.. tp mmg meletup ler.. harga pun meletup gaks.. sesi tawar menawar dgn tokey butik e2 pun berjalan dan akhirnyer tokey 2 ckp kasik hrga plg special dah 2 kt mak aku.. hak3 cam xkenal lg umi aku ni suka benor ler dia tawar menawar harga ni.. NO 1 ler dia.. aku pun ader gaks kena tempias umi aku.. bt ker cter.. aku dgn umi tilik punyer tilik lagi jubah2, baju2 kat c2 maka aku dgn umi deal nk bt jual.. on that day, umi ambik 5 pasang baju pattern cam jubah yg terkini punyer corak2 batik.. n then ruding rega then deal dpt rega murah.. tp umi aku ckp nk "nego" so dia blh kasik byr half price dr total sume..ok.. n then umi pg rumah tukang jahit manik2 lak.. nak kasi meletup lagi baju 2.. urmm.. umi ckp umi punyer baju plg "debek" [low].. org len bli baju rega beribu-ribu.. mesti r kena cantik2 nak terima award ler katakan..

......................................................................

Today, lepas makan2 utk lunch + dinner kul 5.. umi ckp nak pg butik semalam lg coz bju2 yg umi bwk balik semalam dah hbs dijual n ader nak change size.. Allahamdulillah..rezeki yg allah kasi mmg xputus2..Mcm semalam, pg kul 5.30. Sampai2 aku ckp kat tokey 2.. "kto mari pulok" suker jer tokey 2.. hari ni, umi pilih2 pattern2 yg berlainan. i.. 1 baju mesti utk umi ader jer baju yg dia berkenan..xper2 duit dia..he3.. hari ni ambik plus lagi ambik 7 helai.. Mcm biasa sesi tawar menawar tetap ader.. baju lain2 rega pun len2 ler.. today umi settle sumer baki yg semalam. n byr half price 4 brg2 hari ini.....

......................................................................

On da way balik rumah, aku dgn umi bincang nak bukak butik. Aku yg cadangkan.. actually minat aku utk membuka butik dah lama terpendam tp memandangkan aku blm menyelesaikan misi wajib ku.. terpaksa aku ketepikan dulu hasrat hati. walau apa bidang skalipun aku study di menara gading, bisnes tetap aku jalankan. That is my first ambition.. Hasrat e2 aku luahkan pada umi tadi, n umi pun setuju. Tapi not now ler.. aku nak jlnkn bisnes ni.. Mybe umi dulu yg akn membuka butik nyer. aku tau umi mmg bercita-cita sgt nak bukak butik pakaian muslimah ni. Tau x aper umi ckp kat aku.. dia ckp dia nak cari pemborong2 yg menjual pakaian2 muslimah ni di KL n then nak blk jual kt Kelate. Dia suh aku servey2 kat ternet n ble aku kat sn nnt senang bley gak aku servey2 kat mn jual pakaian cam gni dgn cara borong. Selain tu, umi ckp nak jual tudung ler.. ntah ler mcm2 ler.. butik biasa ler.. dr ats sampai bwh pakaian ,mst kena ader tp not pakaian dlm ler..tp klo jual pakaian dlm pu n xder salahnyer.. :)
......................................................................

Insyallah ler.. cita2 anak dgn mak ni akan tercapai jua 1 hari nanti.. antara cepat atau lambat jer.. n lagi 1 modal.. perlulah mencari sehingga lubang cacing.. bukak butik memerlukan modal yg high.. so depends 2 ekonomi keluarga kami camner.. umi n Ku banyak tangunggan yg perlu dilaksanakan,So da conculusion nyer dalam dunia bisnes ni mmg xbley lari dr penyakit "sakit kepala" but 1 hari nanti impian kami akan terlaksana jua.. insyallah..

No comments: