Friday, May 15, 2009

Aku dah balik..............

Semalam naik bas from KL dlm kul 10.30 n sampai kat Pasar MPKB dlm kul 6pg. Masa nak naik bas ader story ckt.. meh aku cter...

Camni ctenyer, Ku suh aku bawak balik Gear Box kereta utk dipasangkan di kereta KU yg sdh lm msk wad tuh. Brg 2 Ku suh kwnnyer yg cari..n packing dlm kotak ikat elk2 aper sumer. n then Pak Wie pg ambik brg 2 kat Sentul.he3..

Aku naik bas di Greenwood,bas Mahligai.Ku siap pesan lg jgn naik bas double decker coz klo naik bas double decker like bas Sani Ekspress bonetnyer tinggi so ssh ler nk ltk brg 2.. Brg 2 bknnyer ringan,berat nak mapus.. xterangkat aku..he3 bukan aku pun yg angkat. Yg angkat letak dlm bonet bas, Abg Nazry,Pak Wie n kwn Ku yg belikan brg 2. Yg aku geram sgt ngn driver bas mtk di rasuah.. hah senang cter ckp cam2.. Mula2 Pak Wie aku ckp nk ltk brg berat ni,Gear box kereta.. Driver 2 mrh Pak wie n dia ckp ni bkn treler.. aku geram2 nk ckp cam gni "woi aku byr gak naik bas ni" Yg aku xtahan lagi depan aku dia mtk duit 10ringgit, dia ckp nak bt minum2 air.. Minum air kepala hotak dia..nasib baik xmtk dgn aku.. Tapi kesian driver 2.. Pak wie aku xkasi kat dia... hahahaha...

N then sesampainyer aku di Stesen Bas KB, Ku dah tunggu awl2 lg coz nk angkat barang ni.. tp Ku pg tunggu kat tempat len so aku gak org yg last skali.. Aku kena tunggu Ku dtg dl,sb brg berat gler aku xsanggup utk mengangaktnyer.. dah ler driver bas 2 x tolong pun angkat.. so dia pun kena ler tunggu jgk.. Mula2 aku ingt dia tunggu sb Ku xdtg lg rupanyer2 dia tunggu sb nak tuntut duit 10ringgit 2.. dia ckp aper tau x.. brg ni brt n lgpn minyak gear box 2 tumpah sb ltk terbalik.. dia xmtk duit dgn aku dia mitak dgn Ku. Aku pun bt2 tny "ler, pok sedaro sayer xbui ko duiet tadi".driver 2 ckp "ho..xbui lagih". Ku aku ni jenis xberkira sgt sal duit so dia pun hulur ler duit 10ringgit kat driver 2.. Berkira gler driver g2.. bkn kater nk tolong aku..

..........................................................................................................

Allahamdulillah, my cozen akhirnyer dpt gak masuk UIA dlm program Asasi Kejurawatan. Walaupun bukan course 2 yg dia nak..dia terpaksa trime krn course yg dia nak 2 xkena dgn syarat2 kelayakannyer..so dia kena terime.. n kater dekan 2, dia blh bt pertukaran kos after hbs foundation nanti.. Aper2 pun aku bersyukurlah, coz akhirnyer dgn bantuan aku dia dpt jgk masuk U.

Aku dah pg dah melawat UM, tmpt aku belajar, kolej kediaman.. hu3 cam best jer.. xsbr nak merasai suasana U...

After balik dr PJ, aku cakap kat Pak wie aku nak pg rumah cik su (kakak KU) kat Gombak coz Cik Aji (nendaku) ade kat c2.. Pak Wie aku suh pg petang coz ada org nak pg ambik brg dgn dia n then weouls pun blk ler rumah Pak wie di Tmn Wilayah Selayang. Kul 4, Pak Wie suh aku drive sendiri pg ambik Cik Nie kt Sk Batu Muda. Cik Nie (wife Pak Wie) ngajar kat c2.. he3 nasib baik aku ingt jln nyer. 4 da second time aku drive di KL.. he3 xlama lg bler da mahir jln2 kt KL ni.. blh jd pemandu teksi ler aku..haks3.. (cita2 yg xmasuk akal). After ambik Cik Nie, aku ke rumah Cik Su di Taman Sri Gombak. Cik Nie trs balik coz dia lum solat asar lg.

I got bad news from K.Anis (my cozen). Ms aku sampai 2 dia br lps balik dr Hospital Ampang Puteri pg jmp doktor pakar. coz dia bledding.. ble check2 dktr ckp janin still ader lg.. Biasa ler fist time pregnant klo xjg2 blh jd keguguran. K.Anis keje sbg Arkitek , keje dia 2 bnyk kena siapkan projek2.. Anyway.. Congratulations 4 K.Anis n Abg Basyir.Allahamdulillah..bertambah lak ank2 sepupu aku.. he3..

Malam tue, aku xtidur kat rmh Cik Su, aku tidur kat rumah K.Eda (my lovely cozen) di Setiawangsa. Rindu nak bermain dgn Aieril (ank sepupu aku).. Aieril shocked off malam 2.. ble cik long nyer dtg.. he3.. ambik dpt pangkat "cik" dah aku..

Alamaks...card reader hlg ler.. xblh nk upload pictures ler..sorry ek. nanti aku entrykan tomorrow...skang aku mls nak mencarinyer..lgpun kena edit lg muka yg xcomel tuh (sedar diri)....


Miss Aieril ......................

No comments: