Sunday, April 25, 2010

Splash

Entry Friday,
23/04/2010.

Sejak aku balik rumah, adik-adik aku selalu dop mengajak nak pergi "Splash". Aku memang nak berhajat bawak diorang pg sana. Tapi aku lak xde masa, yelah walaupun aku sekarang tgh bercuti. Sibok jgk.. ader jer keje yang nak dibuat, disuruh buat, dan kena buat.

Ingat nak pergi petang khamis, sebab hari jumaat hasif n hafiz ade tuisyen. Tetibe lak, aku rasa penat+letih=malas. hah itulah calculation nyer.. n jawapannyer malas. Malas nak bangun klo dah tidor.. Marah adik2 aku xtepati janji.. aku bukan xnak pergi. Nak tunggu si kecil molek fadwah 2 dtg. Bawak ramai2 baru best.


Ni time dah nak balik sempat lagi nak naik train..

Petang jumaat 2....

cik su,ayah su,tok mek,fadwah, fayyad sumer ader kat rumah aku cik su baru balik dari kedai PC. Pagi tue cik su tinggal anak2 dia kat rumah aku. Umi pergi ambik tok mek, fayyad n fadwah di kedai PC sebab cik su dgn ayah su kena uruskan kedai.

Dalam kul 4 lebih, semua orang dalam rumah aku bersiap-siap nak keluar, bergerak dgn 3 buah kereta menuju destinasi masing-masing. Aku bawak budaak2 pergi Taman Tema air splash. di Kota Bharu dekat JKR 10. Umi,Ku,Ayah su pergi rumah kawan ku bincangkan hal bisnes. n sebuah kereta lagi ke Bandar Kota bHaru, cik su, to mek, angah,ya n fayyad.

Masing2 menuju ke destinasi masing2.............

Hafiz pakai baju melayu lagi.. xnak buka baju takut nampak perot boroi dia.. saper suh xbwk baju t-shirt sgt..Yang si cilik kt belakang tu nak pergi mana. Lepas dia jatuh.. licin sebab lantai berlumut...Naseb baik senyap jer.. x nangis.

Tiket yang dikenakan utuk masuk bagi kanak bawah 2 tahun masuk percuma. Kanak-kanak berusia 2 tahun hingga 6 tahun RM3, sekolah rendah RM4 n parents RM1. Tiket semua sekali nak masuk berharga RM 16.Aku kena jadi parent so tiket aku xde mahal sgt cuma RM1 jer


Fadwah,Hasna,Hanis.

Eh acik pon ade jugak..

Aku pun turun terjun kolam sekali. konon-kononnyer nak protect budak2 la kan. Padahal dh lama xterjun kolam.
Kanak-kanak kecik2 xboley main kat tempat dlm2 sgt main2 kat situ sudah..

Splashhhh............

Bang shif ni style aper???
Peace : Bang Pih
Kakak tu baru nak belajar2 berenang...
Kanak-kanak pakai spender ...

baby n fadwah lawan perot boncit.. saper menang ???

Kul 7, pekerja2 spalsh dah tiup wisel, suh kluar dari kolam. Diaorang nak cuci kolam. Balik 2 sempat lagi la adik2 aku ni naik keretapi...

2 comments:

Unknown said...

last time mndi swimming pool, fy tertelan air..balik 2 mntahkn semua...mcm xptot cite je..hehe

Hanim Othman said...

ee...fy tertelan air 2..ntah2 ader yg kencing dalam kolam.. hehehe :0