Monday, April 26, 2010

Skate With My siblings

Aku mengisikan masa hujung minggu aku dengan pergi ke Taman Tengku Anis, kota Bharu. Dah lama aku rasa xpergi ke sana adelah hampir 2 tahun.

Sabtu baru-baru ni, aku dengan Angah, Ya, Kakak n Hasif pergi ke Taman Tengku Anis. Tujuannya aku nak pergi skate kat sana n cari-cari tempat yang sesuai utk skate. Mula-mula xnak bawak Hasif. Ingat nak pergi dengan adik beradik perempuan sajer. Masa aku keluar dari rumah tu pun dah senyap2. Si Ya pulak lambat2 n hasif time tue dalam bilik air lagi. Aku dop tunggu dalam kereta dah, Ya tue mmg slalu lambat klo dia bersiap. Yang keluar bukan Ya, Hasif dulu yang siap. hurmm. kalo xkasi pergi pun dia tetap nak ikut jgk. Terpaksa lah bawak dia. Perangai dia sebenarnya lebih kurang mcm aku masa kecik2 dulu. Orang xajak pergi pun nak ikut jugak. Klo xdapat pergi mengamuk-gamuk. hehehehe.. itu aku dulu la.. Klo sekarang nak pergi mana2 xperlu bergantung pada orang lain dah.. :)

Hari tue ramai juga pengunjung-pengunjung yang datang. ade yang berjogging, bersenam, senamrobik pun ade, ade yang berpicnic bersama family n ader jugak pasangan2 kekasih yang berdating.

Masa sampai aku cari port yang sesuai nak skate. aku perlu cari tempat yang ader tiles n simen dulu. ader tempat yang sesuai, selepas pakai kasut.. aku main pusing2 dua-tiga kali dah rasa boring.. tempat tue xsesuai.. kecik sangat track nyer..

Then aku try skate kat track jogging. Orang-orang yang berjogging tue tengok semacam jer aku. pandang aku macam xpernah tengok. Tauler xpernah tengok aku kat sini tapi xpayah la tengok macam tengok hantu. Dah la track jogging ni bukannya rata. terbukam jugak aku kat situ. Yang aku pelik lagi ader yang semapat lagi tegur-tegur aku tanya saiz kasut berape.. beli kat mana, berapa harga. xjatuh ker.. ader makcik sorang tue bg nasihat kat aku " molek dik jatuh ke xleh branok".. wey la.. aku pun pelik.. aku dengan adik2 aku dah tergelak-gelak.

Lepas kena tegur aku dah skate lagi kat ats track jogging tue.. malu la wey.. dah mak cik tue tegur aku macam tu. Nasib baik ader satu kawasan lapang dekat badminton court. Macam tempat perhimpunan. Tapi simen nye xrata dan ade yang pecah-pecah so aku kena sangat2 berhati-hati. lagipun aku bukannya skaters yang pro macam dalam video ni :http://http://www.youtube.com/watch?v=nGfYBFRPmO8. korang tengok sendiri la malas aku nak upload video tu. Aku jelezzzz.......... huahahaha...

Adik-adik aku pon tumpang dua kaki nak berskate sekali.

Masa aku nak balik tue tetiba-tiba ternampak 1 papan tanda yang mengembirakan aku.. hehehe.. tunggu entry berikutnya...



Hasif with his style.. Future inline skaters
Dah pandai dah cikit-cikit...
Me n my siblings... kakak without eye. sebelum keluar tadi lupa nak pakaikan mata dia. Balik kena marah kat parent aku. hahahha.. itulah nak cepat sangatkan.. t
Angah tengah belajat lagi.. Lepas ni semua adik-adik aku belajar skate macam aku. hahaha.. kakak nak jugak belajar. sorry sayang.. kasut tue xmuat utk kakak.. nanti along belikan kasut lain..

No comments: