Thursday, April 16, 2009

1 hari berkabung........

Hari berkabung 15.04.09
Semalam, adalah hari aku berkabung cuma 1hari jer berkabung..hari ni continue balik..huhuhu.. Aku berkabung kerana aku sudah kehilangan seorang kawan yang telah kembali ke........... ntah ler..kerumah dia kot..Sebenarnya,aku dah kehilangan sorang kwn yg plg aku syg dlm hidup aku. Aku merelakan pemergiaanya dgn hati yang berat untuk melepaskan tapi demi kebahagiaan hidup dia aku sanggup mengorbankan perasaan aku,persahabatan kami selama ni,dan apa aje mengenai aku dan dia. Aku memahami keadaan dia, tp dia xblh memahami keadaan aku. Apa yang dia pk tentang aku semua salah..biarlah dia jer yg betul.Aku tau satu hari nanti, allah akan tunjuk mana benar,mana salah, dan sape aku,sape dia,mcmn aku,mcmn dia.. Semua 2 tuhan akan tunjuk selagi kte percaya pd NYA. Aku cakap macam ni sb dia telah pandang sesorang tu dgn penuh kebencian..klu pandangan macam tu apa yg kte nmpk semua bruk,semua xbaik, apa yg baik pun nmpk xbaik. Biar jelah dia nk pandang aku ni apa.. yg penting aku tau sape aku.. Skang dia dh xde dlm hdp aku, tp dia ada dlm kenangan aku. Walaupun begitu, bagi aku hubungan semasa manusia masih lagi terjalin. Aku xnak berdosa kerana memutuskan ikatan silatulrahim sesama manusia tambah-tambah lagi saudara seagama.Pada pendapat aku, org lain xkan kenal kte melainkan diri kte sendiri. Hnya hati dan iman yg berkata benar.. Aku dah xnk sedih lagi.. Allah akan melipat gandakan pahala bagi org yg bersabar, aku tahu klau hilang sorg kwn yg disygi, allah akan mendatangkan lebih daripada apa yg aku hilang. Maka dengan itu, aku harus bersabar dan xkan sedih lagi. Ble kebenaran terbukti,semua akan jd saksi...









P/S : Selamat tinggal,dan selamat kembali ( ada harapan ke? hanya allah saje yg tau)

No comments: