Sunday, April 26, 2009

KB MALL Day

Sabtu, Aku pegi kbmall with my mum, kakak, adik. Umi turunkan aku kt traffic light dekat Kb mall.. n then Umi hantar Ya pegi hostel.

Niat aku sebenar nk pg Kb mall coz nk nengok pameran "PENDIDIKAN". Kat Ground Floor ada bt "Hari Bertemu Pelanggan" myb anjuran Kementrian Pendidikan,aku xpasti sgt. Kat c2 blh dpt mcm2 info pasal pendidikan such as about matrik, sekolah teknik, sekolah kluster, bahagian agama, n mcm2 lg lah..

Lepas aku tawaf 2 kali, aku pg naik tingkat 2, Kesian kakak kena jalan..kakak ckp dia skt kaki.. Nasib baik bawak stroller.Kakak n adik, dua2 aku ltk dlm stroller.. Ble naik kt Pacific tingkat 2 Bhgian pakaian ladies n childrens, aku tinjau pakaian..wow! ada sale until 70% only 1 day.. xtaw lak aku ada sale hari tu. tp utk dptkan diskaun 70% only 4 members pacific aje.. Aku trus kol umi tny bwk x card pacific. Umi ckp xde..frust ler aku..rugi ler..klo xde kad only get 50% jer..

Aku msj umi,ckp kt umi suh cr kad pacific 2.. umi kol blk ckp ada.. n umi ckp akn naik jap ag..

Aku per lg bt sesi milih-memilih ler.. aku ambik2 jer mn yg berkenan.. Sempat aku kutip 5 helai shirt long sleave n 2 helai ladies shirt..trmsk gift tuk angah. Huh ingt nk beli jeans tp xdan nk memilih. Aku kalo milih-memilih ni ambik ms.. sume aku nengok cumel jer.. sume nk..memandangkan bkn duit aku so kena berkira ler ckt.. Huh..kan senang pegang duit sendiri.. Ada duit ajer..blh bli mcm2..tnpa sekatan.... xpe2 aku hrs bersabar...
Kakak n adik pon dpt bju.. tambah2 kaler pink suker sgt ler bdk 2 tue ble dpt kaler pink..

7.30 baru balik.. ble kuar dr basement parking tu..adik ckp "umi.. gelap loh" perkataan "loh" tue mksdnyer "dah" tp dia sbt "loh". Kakak n adik mengamuk nak ais krim.. Mula2 kakak yg mengamuk..n then diikuti oleh pengikutnyer adik adk ckp " nok ais kuling".. Aku n umi pujuk nanti suh Ku beli esk. Mrk xnk jgk trus mengamuk2 n kakak bt sound tarik2 manjer..ekkk... ekkk... ekkkk... menyampah aku dgr. Ble sampai kt Pasir pekan, Umi stop kt Kedai Roti Cahaya. Aku bwk turun bdk 2 org ni pg kt peti ais krim yg dlm cup.

Ble naik kete dua2 senyum jer.. aku suh mrk ckp "thanks". serentak dua2 ckp "thenk" kt umi.Kalo x beli smp kt rumah pun trs mengamuk tu....

Sampai kat rumah 7.55. dah lwt magrib.. aku trus naik ats mandi.................

See the pictures below :
(picture adik n kakak kt kb mall)


Adik riang tgh naik train yg xbergerak

tgh drive train

ini kapten hanis tgh tunjuk ajr kpd ank buahnya
mcmn cr nk drive train.

kepenatan bermain.. jumpa chair ni trus landing,
mcm ats katil..siap bt peace ag.. n then adik jeles..

kan..tgk..adik dh jeles..siap tunjuk2 nk
landing mcm kakak nyer..






No comments: