Tuesday, April 21, 2009

Rutin Harian Aku Sekarang...........

Hari2 aku dop menghitung,lambat lagi ker..nak pg bljr..nak kuar dr kepompong,yang amat membosankan ni..aku dah bosan dgn kehidupan aku mcm ni..xmencabar langsung...hidup terperap kt dlm rmh..nk kuar transport xde...kete dh lm msk icu..ble la kete nk kuar icu...xpon biar mampus aje kt c2..sng2 ganti dgn yg bru..aku,umi aku dh lm suh gnti yg bru. Bapak aku 2 syg sgt dgn kete burok 2... semua bnd dia syg..kt rmh aku 2... brg2 yg dikira blh buang tp disimpan lg oleh bapa aku ni..nk simpan bt ape tah..nk bt harta pusaka kot..kt cicit dia..

alamak..dh lari tjuk ler..
ok2 continue blk...
rutin harian aku skang... :


6.30-7.00 : Bgn solat subuh (dikejutkan oleh angah) n then cr bantal busuk lg...


7.45-8.15 : Sekitar waktu ni, dgn sendirinya aku akn bangkit mcm zombi.. turun bwh cr adk aku
(kakak), "kakak,kakak,bgn syg,pg sekolah"..ayt aku cam 2lah hr2... nsb baik kakak
senang jer bgn.. sekali jer kejut dah bgn.... yg liatnya bapaknye... :)


8.00-8.30 : Mandikan kakak,pakaikan baju sekolah bg makan.. n then bru kejutkan my father...
"KU....bgn la KU lwt doh ni.." dia akn tgk jam dinding di bilik dulu..klu blm 8.30,ku
akan continue tidurnya blk.. sekali lagi aku kjutkan father aku ni.. "KU, lwt doh ni
kakak nk g sekoloh". xbgn lg.. huh..sekali lagi aku kejutkan dia " KU, bgn Ku, kakak
lwt doh ni.." hr2 3kali kjut br bgn.... itu pun kejut kali ketiga,belum bgn lg. Bapa aku
mmg liat bgn pg..coz every night tdo lwt... tgk tv..smp kul 2 3pagi pun blh tahan lg.


8.45-9.00 : Ku pegi hntr kakak ke sekolah..n then...ku pg keje


9.00-11.00 : Aku sbg bibik yg terhormat mula menjalankan tanggungjawab dgn amanah..
Sekitar time ni, aku kemaskan rumah, menyapu, letak pakaian dalam machine,
jemur pakaian. Kdg2 siram pokok bunga dan kdg2 bersih kt luar rumah.


Sekitar jam ni jgk, adik akan bgn..aku sbg kakak yg terhormat.. mandikan adik,
pakaikan baju, suap nasi.. n then pastikan dia xsepahkan rumah dan suh dia
bermain kt dlm bilik mainan sahaja... Aku mmg tegas sih.. adk2 aku dgr kata sejak
aku didik mrk mcm 2.. klu aku nmpk xsenang mata memandang aku akn mrh.. tp
aku akan pujuk blk.. Sebab itu, adk terlalu manja dgn aku.. dia tau klu aku mrh, dia
xkan bt. Umi aku pun xdidik aku dgn adik beradik dulu mcm ni.. ada ke mrh2 lps 2
pujuk blk..cam aku bt kt adik2 aku 2 org ni

Hah,ble aku dh settle semua keje aku, aku baru mandi..he3 mandi lwt pun xpe.. sb
bkn pg mn2 pun..


11.00-1.00 : After mandi, aku akan turun untuk mengadap laptop kesayangan..bapak aku..
Aku xde laptop sendiri lagi..
Ble dop ngadap laptop 2..prk pertama aku bt slps on laptop,aku akn msk dlm blog
aku utk menulis entry br.. n then bc blog kwn2, bc email, seacrh lagu best2
upload foto n search about something yg berfaedah pd aku..

1.00-3.00 : Aku akn naik ats tuk solat zohor dulu..
n then,aku akn ke dapur tuk msk nasi..n time's to cooking..lalala..

Hari rabu dan khamis, umi,hasif dan hafiz akn blk awl coz xde fardhu ain..


3.00-5.00 : Time ngadap laptop ag.. bnd yg sm aku akn bt bukak ternet.. search c2.search cni..
But....about something yg berfaedah jer...

Makan tuk tghr.. kt rumah aku time mkn tuk lunch time ni ler.. mmg da biasa mcm
ni...n jrng mkn mlm..


5.00-6.30 : Solat asar, n then terduduk dpn tv.. tgk cite pebret aku "aqso dan madina"..
N then angkat pakaian kt ampaian...


7.00-9.00 : Mandi..solat magrib..baca quran (time rjn jer) lau x aftr solat trn bwh tgk brite...
Klu ada sape2 nk mkn tuk mlm,aku akn siapkan...n kdg2 mkn kt luar...
(klu rjn bc quran) aku akn tunggu smpi solat isyak..


9.00-12.00 : time bersama dgn fmly n time aku bersama dunia cyber lagi...
Kul 12 biasanya aku akn msk tdr...


huh.. aku bosan ler dgn hdp aku sekarang.. xmencabar langsung.. terperap kt dlm rumah.. jejak ke alam cyber.. aku nak kan sesuatu yg mencabar. like study... wlpn aku ni bkn rjn sgt nk study tp aku suka bljr.. klu kt rmh mls nk bljr..klu luar drpd rmh jd rjn lak..n aku suka sports..huh wlpn aku bkn nyer kaki sports..tp aku suka.. yg paling aku suka g jalan-jalan.. hah.. aku mmg kaki "derat" ore kate kato.. tp kat cni aku nk g jln2 kt mn sgt.. xbest pun.. dh boring dh kt Klate ni.. huhuhu..impian aku adalah nk terokai dunia luar.. besar gler cita2 aku..insyallah..





No comments: