Monday, April 13, 2009

Selamat Berangkat ke Tanah Suci Mekah Papa!!!

  • Seruan illahi memanggil papa ke tanah suci untuk menunaikan ibadah umrah bersama agensi travel yg membawa papa bersama ahli rombongan ke tanah suci Mekah.
  • Papa is not my real father.He is only my father angkat..Hubungan aku dgn papa dan mama very close.Mereka dah anggap mcm anak dia.Dan aku pun dah anggap mcm family aku.. Mrk bnyk bntu aku dari segi moral,bimbingan,nasihat dan macam2 lag.Ok xnk cte panjang hal ni.. nnt len post aku cte lbh detail lagi..
  • Today, jam 9 pagi tadi papa telah menaiki flight dari Kota bharu ke KLIA. Sayang sekali aku xdpt hntr papa kt airport.Masa kt airport sesuatu yang tidak dijangka telah berlaku,i m sorry i cannot tell us.. Tapi.. perkara tu mmg sgt mengecawakan semua pihak termasuk tapi takdir Allah taala itu maha kuasa.. Kita xdpt menghalang dan kita xdpt melawan ketentuanya.. Aku cukup bangga sekali dgn papa. Apa yang telah diceritakan oleh mama pada ku tentang papa yang cukup tenang menghadapi situasi itu membuatkan aku terfikir sejenak.Apa yang aku fikir papa telah cukup bersedia dari segi mental dan fizikal beliau.
  • Setelah papa tiba di KLIA, aku menghubungi papa dan meminta doa beliau untuk aku.Kata orang,doa org yg pergi ke Tanah Suci amat mudah dimakbulkan. Masa aku call papa cte hal yg telah berlaku,dia pesan mcm2 kt aku,cara dia ckp pun tenang dan dia suh aku call mama.Mama tgh dia ckp..
  • After aku ckp dgn papa aku terus call mama.. n mama ada sedikit kecewa dan aku xsempat ckp lama dgn mama sb dia ada extra class. Before papa, menaiki flight penerbangan ke Jeddah papa msj aku.Supaya doakan dia selamat.
  • *****,doakan papa semoga selamat dalam perjalanan pergi dan pulang.Sesungguhnya, dirimu membawa sejuta harapan,doa seorang suami,bapa,anak,dan sebagai seorang muslim yang ingin menjalani ibadah. Papa...***** memohon sejuta kemaafan sekiranya ada salah dan silap.
  • Insyallah,suatu hari nanti tanah suci Mekah akan ku jejaki..Dgn membawa diriku sebagai hamba mu yang banyak berdosa ini,untuk menyucikan jiwaku,menjalani ibadahmu..Amin..Amin..Amin.

No comments: