Tuesday, April 28, 2009

Penternak Kambeng...

Halo.. uols.. aku nak bt entry sal penternak kambeng ni.......

Tp marts..ini xde mengena dgn kambeng yg ada kt dlm blog marts 2 yer.. sb kambeng peliharaan marts 2 ada sekor jerk.. yg ni bnyk.... ini..anak sapo ler ketawa smpi terkencing kt dlm pampers 2...


Halooo... my name is @#%$.. (secret) .Saya ada tanduk yg cumel kan??sekali saya tanduk tembus lubang @#$%&


Inilah rumahku yg dibina oleh org gaji ku yg tercinta...

Mana ler org gaji aku ni..xdtg2 jgk...
dah time lunch ni.. lembap btol ler org gaji aku ni..
Yg berbaju biru sedang memujuk aku...Arghh. mls aku lyn..
Dia xtaw yg aku sdg kelaparan tahap cipan..

Berbaju hijau : org gaji
Berbaju biru : org xbergaji
Woi.. org gaji ko nak bg kat sape makanan 2?
Aku punyer 2.. Cis..org gaji xguna.. aku gajikan dia
bg makanan kt aku dia bt kt nate lain..

Ini.. Anak2 aku yg cumel2... 2black,1 brown..
Yg sulung brown...

Emm..bestnyer jilat bulu2 aku yg cumel ni..
(bersihkan fikiran anda)

Ini anak2 buah aku yg sedang menunggu org gaji bg makan.

Manusia mana ler naik ats istana aku ni..
Aku nak makan pun xsenang..
aku rasa dia org nk curik makanan aku..

Aku adalah raja di ats istana ini.. hahaha..
Ape tgk2..tanduk kan bru tau..

Hai uols.. kalo korang nak tau... tujuan aku bt entry ni tuk memperkenalkan seorang penternak kambing yg muda, Namanya Azhan, aku panggil nyer "HE"/ "An". Actually dl dia penah keje dgn ayah aku. Usianya muda lg... n dia ada diploma.Tp xmau smbg degree lg..sb buah ahti jantung pengarangnya ada disini..huhuhu..

After dia berhenti keje dgn KU aku, dia "pero kambeng"(bc guna versi kelate), Dia share dgn kawannyer.. Istana kambeng ni terletak di Tumpat. (Aku xingt nama kampung dia per) xsilap aku kampung periuk (xtau ler periuk api er,periuk belanga ker..aku xpasti.. )

Tp kambeng2 ni bkn untuk dipelihara sahaja, untuk dijual jgk.. Menurutnya, kambeng ni susah sih nk dijaga,kena mkn ikut time 2x sehari.. aku makan sekali jer..dah ler mknnyer mahal lak 2.. susah nk dpt lg.. dia mkn rumput jerk.. tp susah nk dpt.. Tp Azhan ni.. dia ambil inisiatif menanam rumput2 diatas tanah yg disewa..

Mmg mcm raja ler kambeng ni.. ms baby kena bg susu btl.. lucu bangat biler nengok kambeng minum susu.. Mak kambeng tau beranak jerk.. Bapak kambeng tau bt jerk.. Yg kena jg org gaji (yg tidak bergaji) yg kena jg...

Ok e2 saje untuk entry sal penternak kambeng.. nnt aku melawat lagi istana kambeng2 ni.. aku bg almt detail n dgn no tel penternak kambeng 2 sekali.. mana ler tau, uols nk jd penternak kambing gak or nk jd kambeng ??? Actually..kalo ada yg berminat nk beli kambeng2 yg manja, yg gaya mcm raja yg cerewat,yg bla..bla..bla.......

No comments: